SNEL INFORMATIE
Sluit snel informatie

Hoe start ik op met mijn PAB?

Je hebt net het goede nieuws ontvangen dat je mag starten met je PAB!
Nu wil je graag een persoonlijke begeleiding bij je opstart.

Neem contact met absoluut vzw voor een snelle en deskundige service bij je opstart.

Bel naar onze infolijn. Zij zullen je gegevens noteren en een afspraak voor je maken.

03 259 08 85

Absoluut vzw staat garant voor:

  • een snelle opstart: wij geven opstarters voorrang;
  • een gratis huisbezoek in ruil voor de waardebon die je krijgt van het VAPH;
  • gratis brochure opstart;
  • verdere ondersteuning via infolijn en workshops.

Na de toekenning van je PAB zal je van het VAPH jouw toekenningsbrief en alle startdocumenten ontvangen. Je moet binnen de 3 maanden na de datum van toekenning opstarten anders vervalt je toekenning.

Een uitzondering hierop zijn de minderjarigen die op datum van toekenning gebruik maken van een voorziening van opvang, behandeling en begeleiding. Zij moeten ten laatste op 1 juli van het lopende schooljaar opstarten.

Absoluut vzw zal je stap voor stap begeleiden.

Wat moet je doen om concreet op te starten?

  • Open voor het PAB een aparte bankrekening op naam van de budgethouder.
  • Vul het document gegevens van de budgethouder in waarop je het bankrekeningnummer vermeldt.
  • Vul het combinatieformulier in.
  • Sluit een contract af met een assistent.

Kopieer alle bovenstaande documenten en bezorg deze aan het team Budgetbesteding.

Het VAPH betaalt 3 weken na ontvangst van deze documenten het voorschot van het PAB uit op de nieuwe PAB-rekening.

Lees hier meer rond opstarten met je PAB:

Kan ik uitstel vragen? Lees meer
Welke keuzes ga ik maken? Lees meer
Welke contracten kan ik afsluiten? Lees meer
Hoe werk ik met een PAB? Lees meer