Wil je lid blijven van absoluut vzw en een beroep doen op onze bijstand? Sluit dan een lidmaatschap af bij ons.
Ben je houder van een PAB? Dan betaal je je lidgeld via cash. Dat wil zeggen dat je één keer per jaar een overschrijving doet naar ons rekeningnummer BE76 7775 9247 7995 (BIC GKCBEBB) met als mededeling “Lidgeld [jaar] – [naam persoon met een handicap]“.
Ben je houder van een PVB? Dan kan je je lidgeld via cash of voucher betalen. Om je lidgeld via voucher te betalen, contacteer je de infolijn per mail info@absoluutvzw.be of per telefoon 03 259 08 85.
Je lidgeld kan je betalen met je budget. Na betaling van het lidgeld ben je tot het einde van het huidige kalenderjaar lid van absoluut vzw. Download hier je overeenkomst voor 2024. De overeenkomst is alleen geldig wanneer het lidgeld van € 50 is betaald. Bewaar de overeenkomst samen met je betalingsbewijs in je persoonlijke map.
We hadden het onszelf gemakkelijk kunnen maken en hier een grote knop plaatsen waarmee je onmiddellijk lid kon worden bij ons. Maar dit past niet in onze visie. Want net zoals we willen dat je zelf doordachte keuzes kan maken als het gaat over je zorg en ondersteuning willen we ook dat je een doordachte keuze maakt als het gaat over een bijstandsorganisatie. Hier vind je alvast alle voordelen van onze leden op een rij.
Naast onze infolijn die je elke werkdag kan bellen of mailen met al je vragen, hebben we ook heel wat brochures, flyers en handleidingen die je als lid gratis krijgt. Alle ingewikkelde regels en moeilijke woorden worden voor jullie vertaald in een begrijpbare taal. Ondertussen hebben we ook al een stevige reputatie opgebouwd met onze vormingen. We bieden standaard maandelijks een vorming Werken in mijnvaph.be aan alsook webinars voor startende budgethouders wanneer er budgetten ter beschikking gesteld worden.
Op basis van je noden kan je een beroep doen op een coach die je dossier opvolgt en je persoonlijk begeleidt. Enkele voorbeelden van wat we concreet voor je kunnen doen:
bekijken hoe je het maximum aan ondersteuning kan halen uit je budget
Als startende budgethouder heb je misschien recht op een gratis opstarttraject.
Dit is een traject op maat waarin je een jaar lang gratis lid wordt bij ons.
Op het einde van dat traject
Heb je geen recht op een gratis opstarttraject? Ook dan kan je beroep doen op onze diensten door lid te worden! Je lidmaatschap kost 50 euro per jaar. Je kan eveneens beroep doen op één van onze coaches via een contract. Zowel het lidmaatschap als het contract kan je met je budget betalen.
Na de opstartperiode kan je in principe je budget alleen of samen met je netwerk beheren. Heb je na je opstarttraject nood aan verdere begeleiding? Je kan een beroep doen op 1 van onze coaches via een contract aan 78,5 euro per uur. Intensieve bijstand betaal je met je budget. Verspreid over heel Vlaanderen wonen en werken coaches. Er is altijd een coach in je buurt.
Coaches staan dicht bij de zorgaanbieders en diensten in hun regio. Hierdoor kunnen ze makkelijk in overleg gaan en samenwerken. Indien nodig kunnen ze ook onderhandelen. Je handicap is uniek en jij bent dat ook. Elke coach volgt het ritme van de budgethouder.
Laat je graag je kostenstaat nakijken of opmaken op kantoor? Je kan je inschrijven voor een zitdag bij een coach.
Alleen leden kunnen zich inschrijven en de afspraken zijn betalend. Neem contact op met de infolijn en Annelies of Nephtalie zoekt samen met jou een gepast moment in een regionaal kantoor in je buurt!
Wij zijn jouw stem in het beleid. We vertegenwoordigen meer dan 3000 leden en proberen vanuit de praktijk de belangen van elk van hen in het beleid te verdedigen. Dit doen we zowel in individuele dossiers als in dossiers over het grotere geheel.
Achter de schermen zijn Lien en Thijs dagelijks in de weer om onze stempel op het beleid te drukken. Zoals wanneer Lien aan tafel schoof van het grote #welzijn2021-debat waarin een blik geworpen werd op zorg en welzijn tijdens en na de coronacrisis.
Lisbeth Imbo:
Lien, hadden jullie ook het gevoel dat er niet gekeken werd naar de groep die jullie vertegenwoordigen?
Lien Van de Wiel:
De communicatie met het kabinet en het VAPH is zeer goed verlopen. Er zijn een aantal afspraken zeer snel afgeklopt maar het duurde veel te lang vooraleer die afspraken in een regelgeving gegoten werden.
Lisbeth Imbo:
Je bedoelt dat de lijnen veel strakker moeten tussen beslissen en uitvoeren?
Lien Van de Wiel:
Ja. In de taskforce zit geen enkele gebruiker. We zijn zeer dankbaar dat het VAPH een Corona focusgroep had en dat we een goed contact hadden met de zorgaanbieders, die onze visie een stukje meegenomen hebben. Maar soms zijn dat 2 verschillende zaken. Bij de zorgaanbieders gaat het over hun organisatie, bij ons gaat het over de mensen. Zij werden gedwongen om de irrationele keuze te maken om hun zorg ofwel thuis ofwel in een voorziening te nemen. Er werd eerst gedacht dat dit om 2 weken zou gaan maar die 2 weken hebben bijzonder lang geduurd. Die mensen zijn een stukje vergeten…
Als lid ontvang je drie keer per jaar ons ledenblad met heel wat nieuws, artikels voor en over budgethouders en tips & tricks.
Kantoor Antwerpen
(hoofdzetel)
Arthur Goemaerelei 66
2018 Antwerpen
Infolijn: 03 259 08 85
Mail: info@absoluutvzw.be
Kantoor Kortrijk
(administratief centrum)
Spinnerijstraat 107
8500 Kortrijk
Ondernemingsnr 0852 080 167
RPR Antwerpen
Kantoorbezoeken kunnen doorgaan op onze kantoren in Antwerpen, Kortrijk of in een van de volgende kantoren: Turnhout: Korte Begijnenstraat 18
Kessel-Lo: Tiensesteenweg 63
Genk: Landwaartslaan 32 Mechelen: Schaliënhoevedreef 20T
Roeselare: Peter Benoitstraat 15A
Destelbergen: Dendermondesteenweg 565
Oudenaarde: Sint Jozefsplein 2A
Diest: Koning Albertstraat 49
Geel: J.-B. Stessensstraat 69
Sint-Niklaas: Industriepark West 75
Dendermonde: St-Gillislaan 99