Een kloppend hart voor elke budgethouder.
Na jarenlang sensibiliseren, lobbyen en actievoeren kregen mensen met een handicap in 2000 een officiële regeling voor het Persoonlijke-Assistentiebudget (PAB). Met deze budgetten organiseerden en betaalden ze zelf hun assistentie. Uit nood aan objectieve en concrete informatie op maat van deze nieuwe budgethouders ontstonden enerzijds Vlabu en anderzijds Zorg-Inzicht. Vlabu werd opgericht vanuit KVG, Zorg-Inzicht vanuit Blindenzorg Licht en Liefde. In de overtuiging dat het PAB er niet enkel is voor de best geïnformeerde, de slimste en de meest mondige mensen bundelden we in 2010 de krachten. Absoluut vzw, een budgethoudersvereniging zag het levenslicht.
In 2016 werden we een bijstandsorganisatie. Onze expertise op vlak van vraagsturing, out of the box denken, budgetbeheer, werken met het ganse netwerk van de persoon met een handicap en oplossingen zoeken binnen en buiten de VAPH-sector zetten we sindsdien in voor elke budgethouder. Absoluut vzw is nog steeds familie van de grote KVG-groep.
Voor ons staat de persoon met een handicap centraal. We informeren mensen op een deskundige en onafhankelijke manier over alle mogelijkheden van de Persoonsvolgende Financiering, helpen bij het maken van doordachte keuzes en ondersteunen bij de besteding van het budget.
Onafhankelijk en betrokken
Jouw keuzes zijn ons vertrekpunt en deze zetten we samen om in de praktijk. Dit doen we ongeacht je alleen woont of met verschillende mensen samen, ongeacht je kiest voor een budget in cash of in voucher.
Betrouwbaar
We maken duidelijke afspraken en voeren een open en eerlijke communicatie.
Samen sterker
Samen met jou werken we aan het sterker maken van jezelf zodat je zo zelfstandig mogelijk eigen en bewuste keuzes kan maken. We hebben een sterk netwerk uitgebouwd, binnen en buiten de sector van personen met een handicap. Zo krijg jij een ruim aanbod als antwoord op je ondersteuningsvraag.
Waardengedreven ondernemen
Je mag erop rekenen dat we een stevige organisatie zijn die actief aan beleidsbeïnvloeding doet. Dit gebeurt steeds vanuit je eigen ervaringen met een persoonlijk budget en op een kritisch-constructieve wijze.
We streven ernaar dat de middelen in de sector niet verspild worden en er zo veel mogelijk mensen mee geholpen worden. Het wegwerken van de wachtlijsten blijft een essentieel punt.
Ondanks het feit dat we familie zijn van de grote KVG-groep functioneren we helemaal zelfstandig. Zo hebben we onze eigen Raad van Bestuur. Om de vinger aan de pols te houden bestaat onze Raad van Bestuur voor een groot deel uit budgethouders …
Bart D’Herde: budgethouder & voorzitter
Werner Vols: budgethouder & secretaris
Melissa Faes: budgethouder
Geert Thomas: budgethouder
Dany Putteman: budgethouder
Danny Bockx: budgethouder
Daniël De Winter: budgethouder
Kantoor Antwerpen
(hoofdzetel)
Arthur Goemaerelei 66
2018 Antwerpen
Infolijn: 03 259 08 85
Mail: info@absoluutvzw.be
Kantoor Kortrijk
(administratief centrum)
Spinnerijstraat 107
8500 Kortrijk
Ondernemingsnr 0852 080 167
RPR Antwerpen
Kantoorbezoeken kunnen doorgaan op onze kantoren in Antwerpen, Kortrijk of in een van de volgende kantoren: Turnhout: Korte Begijnenstraat 18
Kessel-Lo: Tiensesteenweg 63
Genk: Landwaartslaan 32 Mechelen: Schaliënhoevedreef 20T
Roeselare: Peter Benoitstraat 15A
Destelbergen: Dendermondesteenweg 565
Oudenaarde: Sint Jozefsplein 2A
Diest: Koning Albertstraat 49
Geel: J.-B. Stessensstraat 69
Sint-Niklaas: Industriepark West 75
Dendermonde: St-Gillislaan 99